Sar's Kenia Experience

Ai ai ai, laatste verhaal voorlopig!

Internet-tijd again! Mijn stamcafé ligt weer plat, dus ik ben naar een andere op zoek gegaan. Eentje die even goedkoop is, maar beter, voor zover ik gemerkt heb! Ik kreeg namelijk zojuist een gratis cola omdat ik al langer dan 1,5 uur online ben! :D Ja, het kost tijd, zo'n blog.

Ik heb vandaag ook iets van hout gekocht waarover ik me ernstig zorgen maak. Het is namelijk teak, en ik dacht dat dit niet illegaal was. Maar volgens een van mijn reisgenoten is dit wel illegaal. Whaaaaa! Ik kan het op internet zo snel niet vinden, dus ik weet niet wat ik nu moet doen. Smokkelen = grote boete riskeren, maar ik wil het ook niet zomaar achterlaten. Wie o wie weet raad? Help!

Ik zal even duidelijk maken wat mijn toekomstplannen zijn wat betreft Kenia. Ik vertrek maandag naar Tsavo National Park. Ik blijf daar 10 dagen voor werk en daarna ga ik 3 dagen op safari. Ik ben dus in totaal twee weken weg. Volgend weekend dus geen verhalen. Ik weet niet of ik op zondag terug kom of maandag. Als het zondag is, heb ik nog een internetmogelijkheid. Als het maandag is, waarschijnlijk niet. In het laatste geval is dit mijn laatste Keniaanse bericht denk ik. (Ik heb zakdoekjes besteld die binnenkort bij jullie worden afgeleverd.) Ik vertrek namelijk op vrijdag weer richting huis! Dan zal ik de laatste verhalen vanuit mijn Geldermalsense slaapkamer uploaden.

Uhm, even wat opheldering. Mniek, Erik hoort godzijdank totaal NIET bij mijn kampgedoe. Ik heb zelfs vernomen dat hij bijna naar huis gaat of al naar huis is. Ik heb hem niet meer gezien en dus helaas geen foto van hem meer kunnen maken. Ik geloof dat iemand anders wel een foto heeft dus die ga ik nog proberen te regelen. Ooit.

Sophie, bij deze bied ik mijn oprechte excuses aan voor mijn vulgaire woordgebruik. Ik had jou naam ook bij de alert moeten zetten, denk ik. :P Maar ik heb toch een dikke trend gezet in ons kamp en daar ben ik Lichtelijk Trots op! Ik zal de komende lessen in de thema's feminisme, socialisme, politiek, Balkenende en Bob Dylan geven. Ik weet alleen niet of ze daar wel in geinteresseerd zijn. Ze zijn Engels, weet je wel.

Ria

Wat zal ik volgende week jouw verhalen missen.Iedere zaterdag lees ik je avontuurtjes met veel plezier.
Maar het allerbelangrijkste is dat je de komende 2 weken nog gaat genieten en vooral je safari tocht.
Wij horen het wel weer als je in Nederland bent gekomen.
Liefs van ons

anneke

hoi Sandrine,
Ik heb op de douanesite gekeken naar teakhout, maar daar niets over gevonden. Volgens Baldi is het zeker niet illegaal, want van teakhout worden toch nog heel wat meubels gemaakt.
Mijn collega heeft ook een houten tafeltje en stoeltje uit Ethiopië meegenomen. Of het van teakhout is, weet ik niet.
Heel veel plezier de komende twee weken hoor. Voor je het weet, ben je alweer thuis. Tip: maak in Geldermalsen een mooi fotoboek van je reis. De Hema heeft bijvoorbeeld super mogelijkheden en ook nog betaalbaar.
We hebben tot nu toe genoten van al je verhalen en zullen dit ook gaan missen.......
Tot gauw!
Knuffel, Anneke

Diny

Leuke verhalen weer, zo kunnen we goed volgen hoe het met je gaat. Onze telefoon doet het nu weer gelukkig. Hopelijk blijft dat zo.
Heel veel plezier met die safari, geniet er van. Ik ben erg benieuwd naar al je foto's en kijk uit naar je terugkomst. Ik ben blij dat alles goed gaat en hoop dat je de laatste weken ook veel ervaringen op doet.
Nogmaals veel plezier en tot horens!

dikke knuffel, mama

Kai

Veel plezier met je Safari dame!
Suus is vast heel blij dat het einde nadert: en zal dit niet met mij eens zijn, maar wat is het snel gegaan:
Het is alsof ons afscheid diner gisteren was.

Maar voor jou is dat waarschijnlijk anders, omdat je zoveel nieuwe ervaringen hebt op gedaan

Ik ben benieuwd of je anders tegen dingen aankijkt als je terug komt!

Ohjah smokkelen is wel tricky, vraag het anders gewoon na bij de Douane (of is dat niet zo makkelijk?)

TOt snel!

Oma Diny

Lieve Sandrine,

Op het ogenblik ben ik bij Baldie want die is vandaag jarig. Ik zie jou foto's nu voor het eerst op het internet en ik vindt ze erg mooi. Ik vindt het wel weer fijn dat je binnenkort weer thuis komt. Ik zie wel dat je erg aan het genieten bent daar in Afrika het is dat erg leuk om te zien datr het goed met je gaat. Geniet nog de laatste weken en we zien elkaar snel weer als je weer in Nederland terug bent.
Veel liefs van Oma ik kijk naar je uit. DOEIDOEI.
(ook van neef van Rob die dit getikt heeft)

Cedric

He Sar!

ben je al bijna terug in NL of niet? Ik wil je verhalen horen! haha. kus

Sar-é-bar!

Is alweer terug! Ik ga maandag ofzo de rest van de verhalen typen, dus be prepared! Misschien zelfs weer wat fotootjes... ;)
Maar brother, het is tijd dat je ook naar huis komt! We miss U!

N to the iki

Hey Sar-de-knar!

Blij dat je weer terug bent, ik wacht vol spanning tot de meegesmokkelde masai-date zich meldt in Boskoop!

Lebberrrrrr

Cedric

He sar ! Tof verhaal met die olifant haha. Hier in nieuw zeeland lopen er alleen koeien en schapen op de weg ;/ BOOoorring haha. Zit nu in de bieb en hoopte dat je online was maar blijkbaar is het tijdsverschil weer 10 uur geworden met al die daylightsavings. Als ik ergens tijd heb sms ik wel ( welk nr?) ben benieuwd naar je verhalen! De groets xx

Jantje

hoi