Sar's Kenia Experience

Elegante Masai-giraffes.

Wildlife Monitoring. Oftewel: gamedrives! We vertrokken om 8:30 uur op de eerste. Helaas zagen we weinig tot niets boeiends. Wat gazelle’s, wat impala’s, nog meer Rudolf-achtigen. Booooooooring! Terug naar de lunch dan maar. Vandaag kregen we spaghetti met doperwten en wortels. Het smaakte voor de verandering heerlijk!

Uiteraard hadden we na de lunch weer een siësta van een paar uur, voordat we om 16:30 op onze laatste gamedrive vertrokken. Ik lees de hele dag maar. Een boek in één of twee dagen. In het Engels uiteraard, want zoveel boeken heb ik niet bij me. Op onze tweede gamedrive viel er gelukkig wel wat te monitoren. Na ongeveer een uurtje tuffen, zagen we twee giraffes voor ons op de weg! We probeerden dichterbij te komen, maar uiteindelijk renden ze weg. En hoe! Giraffes galopperen heel elegant; het lijkt net of ze in slow motion bewegen. Echt een leuk gezicht.

Laughing

Verderop kwamen we een groep van ongeveer 24 buffels tegen waar we vrij dicht bij konden komen. Die beesten hebben zo’n Bach-pruik-achtige vorm van hoofd + horens. En kijken je heel dom aan.

Tongue out
Maar het toppunt van vandaag werd aan het eind van de gamedrive bereikt. Eerst zagen we nog een paar giraffes slow motioneren, maar daarna spotte Ken een groep olifanten. Hij maande ons tot stilte zodat we rustig aan dichterbij konden komen. En dat lukte! Vanuit de bus hadden we een fantastisch uitzicht op 12 olifanten (inclusief baby’s) onder een boom. Doodstil hebben we hier een tijdje naar gekeken. En natuurlijk veel foto’s gemaakt. Pas toen Edward de motor weer startte, schrokken de beesten op. De grootste olifanten gingen meteen voor de baby’s staan en staken dreigend hun slurf in de lucht. Toen de truck begon te rijden, liepen ze er nog een stukje achteraan. Een fantastisch eind van de dag!