Sar's Kenia Experience

Camp Tsavo

Backpack vol, kamer leeg. Op naar Tsavo! Nog even langs de supermarkt voor de nodige colaatjes en biscuitjes, en rijden maar. De reis duurde lang. We waren om 8:30 uur vertrokken en kwamen pas om 15:30 uur aan. Verder niets ergs aan, want ik hou van de ritjes met de truck!

Toen we bij de veerpont moesten wachten kwamen er weer allemaal verkopers rond de truck rennen om ons spullen aan te smeren. Dit keer was er iemand met mooie schalen, dus een aantal meiden kocht er eentje. Ik heb ondertussen foto’s gemaakt van het wanhopige mannetje dat maar bleef zeuren en met spullen zwaaien. Erg lachewekkend hoe belachelijk ze zichzelf maken terwijl wij riepen dat hij moest oprotten.

Tongue out
We stopten onderweg ook nog bij een souvenirshop, maar ik heb niets meer nodig. Bovendien was het weer allemaal fout hout en peperduur. Duidelijk een toeristische plek!

Na uren rijden kwamen we in een echte Lion King omgeving: rood zand, en de welbekende bomen all over the place. Het kamp ligt hier middenin. Het is eigenlijk een stuk mooier dan ons kamp in Muhaka. Wederom een overdekt gedeelte, wat hutten en een toilethut. Verder zijn er nog dierentuin-achtige informatiehutten met skeletten en posters aan de muur. Gids Ken liet ons ook een villa zien die in ons kamp is gebouwd. Hier mogen wij verder niet komen. Grr. We mochten even kijken wat wij misliepen! Een luxe huis, met houten dakterras en uitzicht over de savanne. Leuk.

Sealed
Je begrijpt dat er meteen plannen gesmeed werden om op dat dakterras te klimmen op een van de laatste avonden…
Tongue out

Ken liet ons ook de skeletten zien en opgezette/opgestoken insecten, zoals schorpioenen, spinnen en ook wat vleermuizen. Het toppunt was wel de afdeling slangen op sterk water! Uuuuuhl! Verder is het water ook wel boeiend. We drinken hier water dat rechtstreeks uit de grond wordt gepompt, en dat is de proeven ook! Het smaakt letterlijk naar aarde. Blergh. Arme Afrikanen! Ook de soep en het eten smaakt hier dus lichtelijk naar. Nouja, maar 13 dagen, denk ik maar.

Zojuist heb ik geprobeerd mijn klamboe over het bed te hangen, maar hij bleek te klein. Geen klamboe voor mij dus. Wel deet. Heel veel deet! We slapen trouwens in stapelbedden. Ik natuurlijk bovenop, want de helft van de meiden is bang om naar beneden te vallen. Dat snap ik niet. Je valt thuis toch ook niet zomaar uit je bed?

Sealed

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!