Sar's Kenia Experience

Birthday @ the beach!

In de loop van de ochtend kwamen we terug bij ons hoofdkamp. Ik heb even een nieuw boek uit de kast gezocht en toen was het wachten op het moment dat we zouden vertrekken. Vanwege Becky's verjaardag hadden we namelijk een tafel gereserveerd bij het restaurant naast Aqualand om te lunchen. En we hadden flinke honger!

Op weg naar Aqualand moesten we helaas nog even langs het kantoor om iets op te halen. Dat hadden we beter niet kunnen doen, want 1-maand-gozer Angad, die officieel al uit het kamp vertrokken is, bleek daar te zijn en moest ons iets laten zien. Hij droeg een Camp Kenya-crew T-shirt en vond zichzelf erg belangrijk, want hij had een paar computers in het kantoor gezet zodat we gratis konden internetten. Best aardig enzo, maar we gingen een verjaardag vieren. Maar zijn praatje zou maar 2 minuten duren en dan konden we weg, volgens Angad. Niet dus, want toen we overgehaald waren om naar binnen te gaan reed onze bus weg om andere mensen op te halen. Daar zaten we dan in het kantoor. Anderhalf uur moesten we wachten. Van internetten kwam niet veel terecht, want de verbinding bleef uitvallen en er waren lang niet genoeg computers. Ook bleek een of andere baas van het kantoor, genaamd Henry, lichtelijk geirriteerd op ons te zijn omdat we zo vroeg uit Mwaluganje waren vertrokken. Sorry hoor. Dat hebben wij ook echt zelf bepaald. Want wij zijn de baas over de truck. Not. Beetje kinderachtig dus weer.

Maar goed, het was Becky's verjaardag dus we gingen lol maken! Op het strand hebben we lekker burgers en friet gegeten en ondertussen werd een mooi versierd zitje voor ons klaargemaakt. Dit was een verrassing voor Becky, net als de verjaardagstaart die voor haar was besteld. Toen we allemaal plaats hadden genomen onder de bloemen, kwamen de obers zingend en dansend de verjaardagstaart brengen. Dat was erg leuk, hoewel de taart erg smerig was. Smaakte naar vis namelijk.

De rest van de middag hebben we op het strand vertoefd en 's avonds werden we teruggebracht naar het kamp. Ik was doodmoe en ben weer vrij vroeg gaan slapen.