Sar's Kenia Experience

Rainy day, far away.

Het regenseizoen is begonnen. Vannacht heb ik de eerste stortbuien en donder mogen beluisteren en vanochtend was het kamp een en al nat zand. Het is ook meteen een heel stuk afgekoeld, vooral met de sterke wind hier in de bergen.

Na het ontbijt gingen we weer op gamedrive om olifanten te spotten en te identificeren. Dit moest gebeuren door hun oren na te tekenen. Het regende nog toen we wegreden en de wegen waren lekker modderig. Het duurde dan ook niet lang totdat de truck begon te slippen bij een poging een berg op te rijden. Gassen hielp niet, er ging zelfs iets kapot. Daar stonden we dan in de stromende regen. Gelukkig slaagde de chauffeur er een halfuur later in om de truck te repareren. Een stuk verderop gebeurde het echter weer. Maar een echte Keniaan gaat geen enkele weg uit de weg. Gassen, gassen, gassen, slippen, en doorrijden. Het werkte.

Vraag me niet hoe, maar we zijn uiteindelijk met die megabus bovenop de berg beland. Bij het Mwaluganje Travellers Cafe. Hier hadden we een mooi uitzicht op een kleine waterplas waar vaak olifanten komen. Helaas was uit de aanwezige kilo's poep op te maken dat we ze net hadden gemist. Wel zagen we weer wat everzwijnen en een grote hagedis. Ook op de weg terug zagen we geen olifanten meer. Op de heenweg hadden we er trouwens wel 4 tussen de bomen gespot, maar die konden we niet goed genoeg zien om ze te kunnen identificeren.

Na de lunch kregen we een olifantenpraatje van Steve. Dat was weer interessant. Ik vind olifanten nu nog boeiender dan eerst, want ik heb vandaag geleerd dat ze net zo emotioneel zijn als mensen. Ze kunnen zelfs huilen, met echte tranen enzo! Nooit geweten. Het zijn echt indrukwekkende wezens.

's Middags gingen we weer terug naar de school om bomen te planten. Dit keer was de leraar er ook bij. Een enthousiaste kerel genaamd Musa, die jullie allemaal de groeten doet. Na het groene vingerwerk werd ons uitgelegd hoe de schoolkinderen zeep maken van sommige bomen. Echt Aloë Vera zeep, kennelijk met een genezende werking. Het rook erg lekker en was voor een goed doel, dus ik heb een paar stukken gekocht om de kids te steunen.

Toen we terugreden en we bijna bij het kamp waren (onderaan de heuvel), zagen we opeens weer een groep van acht olifanten. Snel reden we naar het kamp om ze van bovenaf te bekijken. Het was echt supergaaf om te zien hoe ze door de vallei trekken. Ik heb gekeken totdat het kleine stipjes waren. Dat zet het totaal aantal gespotte olifanten op 30. Very lucky, want de vorige groep had er maar 6 gezien, in de laatste vijf minuten van hun laatste gamedrive. Hehehehe.

Morgen gaan we terug naar Muhaka voor een weekendje relaxen en feest. Becky is morgen namelijk jarig, zaterdag Skakatakdag en zondag weer een ouderwetse BBQ!

Diny

Wat een geluk, zoveel olifanten te zien. Zo te horen zijn het echt heel aparte dieren. Ik begrijp dat je onder de indruk bent. Toch wel genoeg foto's genomen hé?
Fijn dat je zo goed kan slapen, tenminste even bij kunnen tanken.