Sar's Kenia Experience

Lekker met poep spelen!

Heeeeeeeeeeerlijk geslapen, de beste nacht tot nu toe. Toen ik dit aan het ontbijt meldde, dacht men dat dit sarcastisch bedoeld was. Ik was de enige. De rest had het te warm, te scheef, en meer van die smoesjes. Pfff. Zijn gewoon geen kamperen gewend!

Onze ochtendklus was het verstevigen van de weg voor het komende regenseizoen. Geulen graven langs de rand en de weg zelf levellen en ophogen. Eindelijk weer eens wat fysieke inspanning en ouderwets zweet. Na de lunch (die hier echt 2,5 uur duurt) liepen we naar de maingate om het leukste werk te doen. Poeppapier. Eerst worden de verzamelde kilo's ‘elephant dung' gekookt. Vervolgens wordt dit fijngestampt, samen met oud papier. In een bak water moet ondertussen lijm gemengd worden. En dan komt het: handjesvol poepmengsel erbij! Eindgerecht: bruin-grijze drab met stukjes. Met een rechthoekig zeef-achtig raam en een frame moesten we de drab uit het water scheppen en omgekeerd op tafel leggen. Met een spons haalden we het overtollige water weg en voilà: a piece of shit! Dit hebben we de hele middag gedaan totdat we geen ruimte meer hadden. Laten drogen, en morgen wat moois van maken.

Eind van de middag zouden we weer op gamedrive gaan om naar de zondsondergang te kijken, maar de truck was kapot. Hopelijk kan dat morgen wel. In plaats van de geplande gamedrive kregen we Swahili-lessen en een quiz over dieren en Kenia. Allemaal rond het kampvuur en weer erg leerzaam. Hoewel ik nu niet echt meer kan herinneren wat ik allemaal geleerd heb. Nouja, het was gezellig. Al was het alleen maar vanwege de teamindeling en de dierengeluiden die we maakten als we een antwoord wisten.

Om 9 uur ging het licht uit, maar het was niet eens zo donker. Je kon nog steeds over de vallei uitkijken onder het genot van hyena-gekrijs in de verte. Het is supergaaf om hier te zijn.

Laughing

Diny

Lekker al die poepknutsels, zal wel stinken. Wassen jullie dat met de hand?
Hé wel aantekeningen maken als je les krijgt.