Sar's Kenia Experience

Snorrekelàh.

Een goede nachtrust doet wonderen. Ik was weer redelijk opgevrolijkt vanochtend. Dat kwam ook doordat we vandaag iets leuks gingen doen: snorkelen! Ik had er al zin in hoor. We moesten om 8 uur al bij Aqualand zijn waar we weer het ‘ik-vind-het-niet-erg-als-ik-dood-ga-formulier' moesten ondertekenen. We kregen weer flippers, een masker en een snorkel en gingen op pad. Dit keer met een kleinere en iets snellere boot, en dichter bij de kust, dus ik voelde me prima. We stopten ergens na een kwartier varen en daar gingen we dan. Het was echt heel gaaf om te zien. Ik heb allerlei gekleurde tropische vissen gezien, een hele gekke rood-zwart-witte zeester en een zwart-gele zeeslang. En veel koraal natuurlijk en zeeeeeeegels.

Na een uurtje zwemmen klommen we weer op de boot om naar een dieper gelegen reef te varen. Helaas was dit op een wat ruwer gedeelte van de zee en ik voelde alweer figuurlijke nattigheid. Hup, het water in voordat het begint, dacht ik. We hebben 5 à 10 minuten gewommen in dit diepere deel van de zee. Er waren hier veel meer vissen (wel dezelfde als die we eerder zagen) dus dat was echt vet. Je zwom echt tussen die scholen vissen. Ze waren opmerkelijk rustig zolang je zelf ook maar rustig blijft drijven. Als je een onverwachte beweging maakte schiet die hele school vissen als een razende tussen de planten. Het was heel gaaf om te zien, maar het zwemmen ging een stuk lastiger door de golven. En dat was niet het enige probleem. Ik dacht dat je alleen zeeziek kon worden op een boot, maar het blijkt ook in het water te kunnen. Oh shit, dacht ik, niet weer. Maar ik was niet de enige. Ellie voelde zich ook niet goed. Met zijn tweeën hingen we aan de boot, maar Jack en Melanie hadden ook al genoeg gezien en waren bereid om terug te gaan. Fjuuuuuw. Net op tijd.

We gingen direct terug naar Aqualand, waardoor mijn toestand dit keer niet zo erg werd. Ik weet nu wel dat de zee en ik geen goede combinatie zijn. Jammer, want er is veel moois te zien en te doen en ik hou wel van zwemmen. Maarja. Dromen als zwemmen met dolfijnen en een duikcursus volgen zal ik toch maar uit mijn hoofd moeten verbannen.

Na ons snorkelavontuur werden we naar Forty Thieves gebracht. Toen ik opgedroogd was ging ik op pas naar mijn internetstamcafé, maar daar aangekomen bleek de verbinding niet te werken. Shizzle. Stuk voor niets gelopen en drie keer zo duur uit. Maarja, de keuze tussen verbranden op het strand of verhalen schrijven op internet is snel gemaakt, dus ik zit momenteel in het cybercafé van Forty Thieves om jullie van nieuw leesvoer te voorzien. De rest van de dag ga ik niets boeiends doen. Lezen, cola kopen en vanavond misschien uit. Of niet.

Maandag vertrek ik met de andere 2-maanders naar Mwaluganje Elephant Sanctuary. Ik verblijf dan t/m donderdag in een ander kamp in een olifantengebied. Ik heb gehoord dat er meer olifanten te zien zijn op de safari (die ik over een paar weken ga doen) maar ik heb er alsnog wel zin in. Ik kan jullie volgend weekend waarschijnlijk nog wat verhalen vertellen hierover, maar daarna kampeer in 13 dagen in het Tsavo National Park (zie kaart) en heb ik geen internet. Jullie zullen dus alvast een andere weekendactiviteit moeten plannen, sorry!

Nog even wat opheldering. Ik lees dat jullie zeer geschokt zijn door mijn verhalen, maar ik kan jullie geruststellen. Mijn kampgenoten zijn in nuchtere toestand erg aardig en ik maak me er verder niet druk om. Ook denken jullie waarschijnlijk dat Sally een of andere onhandelbare losgeslagen puber is, maar ik kan jullie garanderen dat ze een van de liefste personen is die ik ken. Haar dronken toestand was mede te danken aan problemen met haar medicijnen.

Mijn hoofdpijn e.d. zijn over, ik ben weer helemaal in orde. (Op een zeeziekerig nagevoelletje na dan.) Ik ben zeer blij dat de post is aangekomen, veel sneller dan ik had verwacht! Blijkbaar schuilt er een goed postsysteem tussen de Keniaanse stofwolken.

Ria

gelukkig ben je niet echt zeeziek geworden.

mniek

Ben blij dat je deze week weer helemaal bent opgeknapt en niet meer echt ziek ben geweest! Heel erg bedankt voor de post trouwens, errug leuk :D Dat snorkelen klinkt echt gááf! Wel erg jammer dat die kids zo weinig weten dat je ze ook niet echt iets kan leren, bummer! Ben nog steeds uiteraard trouwe fan van je verhalen, en ga me dus nu maar alvast psychisch voorbereiden op een weekend zonder!
Heel veel plezier met de olifantjes!
Liefs,
mniek

ps miss dat reispiletjes helpen als je nog eens een zeeavontuur hebt? als ze die daar verkopen...
pps denk eraan: een olifant op je teen is als een blok aan je been!
ppps zit die nederlandse spetter ook bij de 2-maanders?

anneke

goh, een weekend zonder jouw verhalen, dat zal wennen zijn. Weet hoe verslavend jouw verhalen zijn? Goed, dat je ons erop voorbereidt, dat we je een weekend moeten missen.........
Goed om te weten, dat het een stuk beter met je gaat. Je geniet gelukkig meer, dan dat je chagrijnig bent. Ik hoop voor je, dat je genoeg olifanten te zien krijgt, als ze maar niet in je hutje komen.
Het vrijwilligerswerk daar geeft wel te denken hoor!
Oma en tante An waren zeer verrast met je kaart. Vooral tante An vond het geweldig, dat ze een kaart van je kreeg; zo telt ze toch nog mee (of iets dergelijks) was haar reactie. De kaart krijgt vast een ereplekje in haar kamer! Melvin heeft zijn armbandje inmiddels ook bewonderd en is er erg blij mee. Misschien toch maar weer thema Afrika voor hem???? Ha, ha..........
Dikke knuffels, Anneke

Linda

Alles wederom gelezen! ZUPAH. We volgen alles! Veel plezier!
BAAI x NICHT

Diny

Gelukkig dat je nog een ander internetcafé hebt gevonden, zodat we weer van jouw verhalen konden genieten. Je maakt wel heel wat mee, maar dat vrijwilligerswerk is soms wel echt kleuterwerk, vreemd. Ik begrijp dat jou dat geen goed gevoel geeft.
Ik ben blij om te horen dat het beter gaat, hou het zo want je hebt nog heel wat leuks voor de boeg.
Wel even wennen dat we je verhalen moeten missen maar gelukkig is het van korte duur. Veel plezier bij die olifanten en tot horens!
Dikke knuffel, mama

Sophie

Heerlijk scrabbelwoord, zeeeeeeegel :)
Ik mis je zo erg...En waarom leer je de anderen nou van die vulgaire woorden? Je moet ze propaganda-zinnen leren zoals: 'het socialisme of de dood' of 'Balkenende moet een andere baan zoeken' of 'Bob Dylan is de ultieme god' hheeheheheheh
Heel veel kussen, tevens van Erik die deze site nog niet heeft ontdekt maar het intussen wel weet

Nuchtere Niki

Hey zeeziekerige Zar!

Ik ben erg benieuwd naar al je olifantenverhalen! Die kampeer/crepeer/trektocht klinkt ook erg spannend. Hopelijk krijg je geen onderhuidse wormen daar in the middle of nowhere, daar zag ik laatst iets over op tv. Daarnaast ben blij dat je de Keniaanse woordenschat wat uitgebreid hebt met zeer intellectuele uitspraken. En het dan ook nog gek vinden dat die kinderen niets leren daar op school.. Misschien kan je beter gewoon met het alfabet beginnen de volgende keer.

De feestcommissie heeft trouwens een date gepland in mei waar jij ook voor bent uitgenodigd. Ik zal vast een tipje van de sluier oplichten: we zullen ons beiden voelen als olifanten in een porseleinkast! Klinkt veelbelovend toch?

Nou Sarr de groeten maar weer en veel plezier met dombo en zijn vriendjes!

Een extra dikke lebberrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr voor twee weken X