Sar's Kenia Experience

Terug naar de kleuterschool.

Tweede dag Coral Conservation. De dag begon op basisschoolniveau: we moesten posters maken om aandacht te trekken voor de bescherming van het koraalrif. Het kwam erop neer dat we met drie personen één A4'tje mochten onderkladderen met potloden en waterverf. Onze slogan was ‘While you dive, keep the coral alive!'. Deze werd vergezeld door visjes in allerlei kleuren en wat zeewier. Als je zou zeggen dat een kleuter het gemaakt had, zou iedereen het geloven. Het ergste is nog wel dat we ‘klaar' waren en de juffrouw onze poster niet goed vond. We hadden namelijk niet gezegd HOE je het koraal in leven moest houden. Oh. Hoe konden we zo dom zijn? Bedankt trouwens dat u het zo op tijd heeft gemeld, juf. Joost mag weten waar ze onze vodjes gaan ophangen.

In de middag hebben we op een wat volwassener niveau gewerkt. Toen het eb was, zijn we langs de kust gelopen om research te doen naar planten en zeewezens. Op een lijn van ongeveer 150 meter vanaf het water, moesten we voor elke 5 meter aantekeningen maken over het percentage zeewier, zee-egels e.d. Echt gekke dingen zijn dat, die zeeeeeeeeegels. Bewegende, stekelige zwarte bolletjes. Doen alleen pijn als je erop gaat staan, volgens de juf. Goh.

Toen we alle gegevens hadden verzameld, moesten ze uitgewerkt worden op de computer. Dat was mijn taak natuurlijk. Hopelijk zijn de koraalredders er wijzer van geworden. Net voordat we teruggingen, liepen we nog even langs de ‘winkel' (paar aan elkar geknoopte takken) van de Masai op het strand om wat sieraden te bekijken. Wat onderhandelen, wat lastig gevallen worden en weer terug naar het kamp. Het blijft leuk op Diani Beach!

Cool