Sar's Kenia Experience

Even het strand opruimen.

Deze week werk ik bij Diani Marine aan het milieu in en om het water. Spannend hoor, het koraal redden! We werden voorbereid met een Powerpoint-presentatie over verschillende reefs en hun bedreigingen. Een van die bedreigingen is natuurlijk al het afval op het strand. Aan ons de taak om dat vandaag op te ruimen. Oftewel: weer een beach clean-up. We informeerden nog even waarom er geen prullenbakken geplaatst worden op het strand. Antwoord: er is niemand om ze te legen.

Sealed

Gewapend met een vuilniszak en een latex handschoentje gingen we op pad. Zes vuilniszakken later was het tijd voor de lunch. Er was gekookt, maar men was vergeten om borden en bestek aan ons mee te geven. Probleempje dus. Na een minuut of tien staren naar de pannen hebben we het uiteindelijk voor elkaar gekregen om wat borden en lepels van Aqualand te lenen. En wat voor borden! Vraag me niet wat het was, maar de oorspronkelijk witte borden zagen letterlijk zwart (oké, bruin) en waren nat. Maarja, hongerrrrrrrr, dus ogen dicht en eten maar. Het was de smerigste lunch die ik hier tot nu toe heb gehad, want ook het eten was voor het eerst niet lekker. Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.

Na de lunch stond een 'community beach clean-up' op het programma. Hetzelfde als vanochtend dus, maar nu begeleid door kinderen van de Muhaka Primary School. Het ging nu alleen wel een heel stuk sneller! Mijn Afrikaanse maat mompelde allerlei dingen tegen mij, maar ik verstond er geen letter van. Toen ik hem vroeg of hij nog wat geleerd had vandaag, was het antwoord nee. Ik neem voor het gemak maar even aan dat er dus geen leraar was vandaag. Hij had wel een liedje geleerd, zei hij. Hij wilde het wel voor me zingen. En ja hoor, ik kreeg het alom bekende ‘Jambo Buena' te horen. Dit is een soort volkslied/welkomstlied wat altijd gezongen wordt voor ons door de kinderen. Erg leuk, maar niets nieuws geleerd dus.

Op de terugweg zat de bus lekker vol, want de kids reden mee terug naar Muhaka. Onderweg heb ik ook eindelijk mijn post kunnen versturen, dus hopelijk gaat dat nu eindelijk vliegen. (En blijkbaar is dat gelukt!)

Sally is inmiddels terug in het kamp en heeft een brief met haar excuses geschreven aan ons. Ook weer opgelost.

Reacties

Reacties

Mara

Hé, ik kreeg je kaartje gister! Ik vind 'm echt super! :D (Sorry voor de Huy Tran)

Ria

Dank voor je mooie olifanten kaart.Gisteren kwam hij binnen. Volgende week ga jij ze zien , begreep ik. Geniet er maar van .

Heb je al gehoord dat wij weer opa en oma gaan worden? Nu weet je het alvast.
Dag nicht ,tot de volgende mails

Liefs van Ria [en ook Henk }

Diny

Je kaart donderdag ontvangen, dus gaat erg snel. De oma's en tante An waren ook erg blij met je kaart. Ik heb ze allemaal gezien nu want wij waren dit weekend daar.

xxx mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!