Sar's Kenia Experience

Vragenfikkie.

Yes, weer internet vandaag! Ik kijk hier echt naar uit, ben elke week benieuwd naar de reacties en heb zin om weer nieuwe dingen te vertellen. Ik zal maar eens wat vragen beantwoorden in mijn blog van vandaag, want ik ga niets anders doen dan internetten en naar het strand. Vanavond natuurlijk ook naar het strand.

Maar goed, ik lig hier echt in een deuk om die reacties van jullie. Ik schaam me dood!

Sealed

Wat betreft de cultuurshock: die is groot, maar niet tè groot. Het klinkt raar, maar ik ben er eigenlijk al een beetje aan gewend! Je leert hier echt dat je kunt leven met de minimale voorzieningen. Het is echt gaaf om te zien hoe de mensen hier leven. Ze zijn gelukkig, maar als je wat meer met ze praat kom je ook wel wat verdriet tegen. Ze hebben te maken met veel sterfte, vooral als er baby’s worden geboren. Daarnaast hebben ze allemaal een droombaan die ze nooit zullen krijgen. Sam bijvoorbeeld. Hij wil heel graag taxichauffeur worden, want dan kan hij wat meer verdienen. Maar om een taxichauffeur te worden heb je een auto nodig, en die zal hij nooit van zijn leven kunnen betalen. Misschien geven we hem een fiets met zijn allen. Ook kom je jongeren tegen die niet verder kunnen studeren omdat er geen geld is. Als je dan vraagt hoeveel het zou kosten voor een jaar onderwijs, zou dat bijvoorbeeld 200 euro zijn. Ik krijg heel erg de neiging om dat te geven. Dat gevoel heb ik hier continu. Je wilt de mensen van alles geven: pennen en schriften aan de kinderen op school en tandenborstels, schoenen, kleding. De simpelste dingen, waar zij heel blij mee zijn. Maar aan de andere kant kun je ook niet aan iedereen wat geven, en dat is ook frustrerend. En wie verdient het dan meer dan een ander? Je kunt het onderwijs voor één jongere gaan betalen, maar verdienen die duizenden anderen niet hetzelfde? Dat is lastig en frustrerend.

Het is ook irritant dat we niet de juiste gereedschappen hebben om ons werk mee te doen. Zo wordt het slordig en blijft het niet lang goed. Het zou beter zijn om er wat meer aandacht aan te besteden naar mijn mening. Maarja, wie ben ik? Ik weet wel dat ik sommige dingen heel anders zou doen als ik een vrijwilligersorganisatie leidde.

Over mijn bulten: die waren denk ik niet van muggen. Ik heb er trouwens ook geen foto’s van gemaakt, maar als jij dat leuke kiekjes vindt Lin, doe ik dat graag voor je. Wil je mijn blaren ook?

René, leuk dat jullie gaan Paaswandelen! Ik neem de rugzak zeker mee terug. Ik ben blij dat ik hem heb meegenomen, want ik ga hem gebruiken als ik naar andere kampen ga. Ik ga nog naar Mwaluganje Elephant Sanctuary en Tsavo National Park. (Ik denk dat je dit ook op de kaart kunt zien.) Maar ik probeer hem helemaal goed te houden!

Ik vind het erg vermakelijk om de verhalen van thuis en de Rotonde te horen, natuurlijk in het bijzonder die van Syl. Ik ben al best wel op de hoogte hoor! Je hebt duidelijk niet geleerd van al die grote fouten die je in je leven hebt gemaakt. ;) Enne, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat je al een aap hebt. Mocht je het niet eens zijn met deze bewering, dan raad ik je aan een gevecht in het ouderlijk huis te starten.

Brother! Ik heb je gesmst, maar je hebt niets teruggestuurd. Tss. Maar ik beschik heus niet vaker over internet dan jij, ik maak er gewoon beter gebruik van! Elke week moet vast wel lukken bij jou. Inzet is het grote geheim!

Cool

Naughty Niki: ik ben zeer blij dat je Suus zo goed opvangt. Hoewel dat in jou ogen ‘versieren’ betekent, vertrouw ik op onze superhechte vriendschapsband en weet ik dat jij zoiets nooit zou doen. Ik heb de Big Five nog niet gespot, want ik ben nog niet op safari geweest. Mijn leuke activiteiten zijn allemaal in de tweede maand, waar ik heel blij mee ben omdat ik nog veel heb om naar uit te kijken. Donderdag ga ik dus wel walvishaaien spotten! (Hoop ik.) Ik heb wel veel apen in het kamp gespot. Had ik al verteld dat die blauwe ballen hebben? Die hebben ze dus, echt vet blauw, lichtblauw. Ik zal er een foto van maken, net als van de super sweet sixteens e.d. Wat Jorans schoenen betreft: ik heb Petertje gebeld en hij gaat hem ermee confronteren. Dat worden twee SBS-afleveringen in april. Over het geld mag ik het niet hebben, maar laat ik het zo zeggen: ik kan deze reis nog wel twintig keer maken. Lichaamsdelen heb ik nog niet gevonden, maar dat kan te maken hebben met eb en vloed. Ik hou mijn ogen en neus open.

Dan komt nu het moederbezorgdheidsgedeelte. Mam, ik heb tussendoor geen honger meer, ik eet gezond en drink nog steeds veel water. En soms ook cola. Mijn bikinisluiting is dus kapot, maar ik heb hem lekker Afrikaans gemaakt. Ik heb de dure zonnecrème al veel gebruikt. Hij werkt wel, maar niet de hele dag. Ik denk dat de zon gewoon echt te fel is ofzo. Ik moet die Ultrasun nog gaan gebruiken maar dat doe ik pas in de tweede maand als die andere op is. Ik had al van Suus gehoord dat je een nieuw kapsel hebt. Ik verwacht hier dan ook foto’s van via de mail. Ik ben zelf nog nooit door Guido geknipt by the way. Blijkbaar is dat gevaarlijk? Verder let ik goed op mezelf. Ik ben niet verkracht, beroofd of vermoord. Wat was ook alweer het codewoord voor als dat wel zo was en ik moest zeggen dat alles goed ging?

Wink

Kaitje! Ja, ik ben zo verstandig als het om alcohol gaat. (A) Ik hoorde dat we een Pinkpopdate hebben, dus daar kijk ik al naar uit! Ik ga misschien nog een keer wat foto’s proberen online te zetten, maar ik beloof voor de zekerheid maar niets. De groep is verder erg leuk. Ze zijn allemaal aardig en iedereen heeft zijn eigen dingetjes. Die verwende meiden zijn verwend, maar alsnog leuk in de omgang. Er is een heel grappig en druk meisje (Sally), waar ik goed mee op kan schieten, een andere meid van mijn leeftijd die heeeeel dun is (eng dun, genaamd Kat) maar waar ik ook mee op kan schieten. Nog een jongen die me aan Cédric doet denken, genaamd James. Hij is heel geinteresseerd in Nederland en komt misschien nog een keer langs met zijn vrienden. Verder is er nog een meisje dat heel onzeker is en bang is voor zwarte mensen en heel bang om ziek te worden. Dat snap ik niet helemaal, maar ze is ook echt aardig. Er is een Schotse jongen genaamd Jack, die heel moeilijk te verstaan is voor mij.

Tongue out
Nouja, er zijn zoveel mensen!

Milou, let jij een beetje op je losbollige schoonzusje? Ik denk dat jij maar een blog moet starten over haar dagelijkse blunders. Daar zit geld in! Doe Bas de groetjes, ik hoorde dat hij Suus goed controleert, hehehe.

Tongue out

Ik heb nog een algemene vraag. Ik heb twee schelpen gevonden maar ik weet niet of ik die mee mag nemen in het vliegtuig. Mag dat? En mag je zand meenemen? In een potje ofzo? En mag je wapens van de Masai-krijgers in je koffer meenemen? Zoals een pijl of een schild? Ik moet ook echt oppassen met dingen die ik koop, want de meeste ‘wood carvings’ zijn van illegaal hout. Koop geen dingen van Mahony of Ebony-hout ladies en gentlemen! Ik heb hier geleerd dat deze bomen er echt superveel jaren (ik weet niet meer hoeveel maar echt superveel) over doen om te groeien, en dan worden ze door van die woodcarvers gekapt. Zonde! En slecht voor de dieren. (Dit was even een verantwoordelijke goeiedoelenoproepmoment. Hebben we dat maar gehad.)

Nou, ik weet verder niet echt meer iets te melden vandaag. Tot zo spoedig mogelijk en veel plezier in de regen!

Cool

Reacties

Reacties

Bas en Milou

Wij regelen hier de boel wel en houden iedereen goed in de smiezen. Gelukkig is met de verhalen vanuit de Rotonde een hele soap te beginnen, dus ik denk dat er een nieuwe omroep gestart moet worden...

Omroep BAMI... (voor de puzzelaars onder jezelf; raad maar eens waar die letters voor staan...)

Hee chick! Geniet er nog maar van he.

P.S. Je moet die Sam en die Thomas het favoriete zinnetje leren onder de 'niet- Nederlanders', namelijk: n**ken in de keuken. Dan wordt dat een soort codetaal over de gehele wereld wat eventueel ook tijdens de oorlog gebruikt kan worden, zoals thunder/lightening voor de Amerikanen.

Ok. Ik draaf door.

Mara

Sassiefrassie!
Tijd voor een berichtje van Mara!

Mara

Hé:o ik zit dus gewoon een heel verhaal te typen, klik ik op verzenden komen er maar twee regels in beeld!:o Naahjaaaa zeg!
In de herkansing:

Sassefras!
Hé je verhalen zijn echt cool man! Ik lees ze allemaal hooah! Eg wel!

Anyway, ik heb dus ook echt geen flauw idee meer wat ik je allemaal moet vragen enzo, omdat ik het idee heb dat je alle details al verteld hebt. En bovendien houdt Suus me ook wel op de hoogte enzo :P

Ik ben wel zeer benieuwd naar je überwalvishaaikrokoldilhamsterprojectielbeesten, dus ik wacht vol spanning af op dat veraal!^^
Oh, en ik vind het ook zeer lollig om te lezen hoe het gaat met de Nederlandse taal van Sam en Thomas, dus blijf ons daar alsjeblieft van op de hoogte houden :HH

En verder wil ik nog even vertellen dat ik me in ga schrijven voor een leven! (studie dus). En en en en dat ik van de week bij de kapper was en dat ze niet eens een bounty op mn hoofd geplet hebben!

Mara

Zit er een limiet aan de lengte van een reactie ofzo? :P
Want hij laat weer niet alles zien -.-
Wat ik nog wilde zeggen:

Veel plezier nog daar!
En laat nog ergens een kip achter! (Als je niet meer weet wat de officiele richtlijnen voor het kiptekenen zijn wil ik je dat nog wel een keer vertellen.)

Später! :W (dan zal ik nu echt ophouden met spammen)

Diny

Stilletjes ben je toch wel blij met die moedersbezorgdheidsyndroom. Ik ben blij dat het goed gaat. Hadden we een code afgesproken?

Het lijkt mij inderdaad erg frustrerend als je allerlei dingen wilt geven en niet weet hoe je het voor iedereen leuk kan maken. Doet de organisatie niet iets met acties om geld en spullen te verzamelen?

groetjes en veel plezier op donderdag met die walvishaaien xxx mama

p.s. Cédric heeft een ander telefoonnummer in N.Z. daarom jouw sms-je niet gekregen. Nieuw nummer is:0064210704805

Ria

Wat een verhalen allemaal. Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt maar minder leuk om te lezen dat het daar zo arm is.
Ik kan mij voorstellen dat je iedereen geld wil geven om ze op weg te helpen. Ik zou het zelfde gevoel hebben. ik kijk al naar al je foto shots uit..

Bas

Heej Sar! :)

Ik wou even zeggen dat ik het echt leuk vind om al je verhalen te lezen.
Ik zou het denk ik ook erg frustrerend vinden dat je niet iedereen kan helpen en dat je de dingen die je doet eigenlijk liever beter zou doen.
Ik kijk uit naar meer verhalen :)

groetjes!

Linda

Ik (lees we) lees alles! En vind het super!! Foto's van bulten: rete-interessant!! (als ze daar maar niet zitten...lijkt met niet echt geweldig...) Ben benieuwd naar het volleybalveld! Staat ook vast op de foto. Lijkt me ook erg frustrerend als het niet gemaakt kan, zoals je het graag zou willen. Wat betreft het rokkendragen: ga je me overtreffen, als je zo door gaat!! (ik sta op 5 ofzo...)
Geniet! Ga lekker naar de haaien!!! (en daarna weer lekker naar hier....)

HAAI xx linda (en de rest!)

Linda

en.. ja doe die blaren dan ook maar!!

Cedric

Hee Sar!

Zoals mama al zei, ik ben even van eiland verhuisd en heb daarom ook een ander nummer hier in New Zealand. Dat australische beni k waarschijnlijk kwijt ; / lekker handig , daar gaan 6 maanden aan contacten :(

Je put dr inderdaad wel effort in, doe ik ook wel toch? Alleen bij mij lijken de dagen misschien meer op elkaar.. Ben ook met Johan mee gegaan btw.

Wel dikke lol natuurlijk, maar hij gaat nu auto verkopen en dan ga ik weer verder liften ofzo. Misschien autootje huren met iemand.

Well, have fun and take care!! xx brother, sweet as bro!

Cedric

Oh die algemene vraag: denk het niet nee.

Of je moet een poker face kunnen trekken bij de douane. Ik weet in ieder geval 100% zeker dat zaken als zand etc. STRENG verboden zijn voor invoer in zowel AUstralie als New Zealand. Gaat om allemaal ziektes die ze in dat land helemaal niet kennen bv..

Ik moet ook al aangeven of ik gehiked hebt laatste maanden, of dat ik een tent meeneem ander camping spul, of in de bush op een farm etc. geweest ben. Daarom.

Al organisch materiaal moet je aangeven en krijg je dus gewoon niet mee. Maarja hoe moeilijk nederland daar over doet.. geen idee.

Cedric

Ik vergeet steeds dingen maar kan niet editen:

foto's gaan op ervaring en ISO 80, levendig mode.
Wordt wel mooi meestal Succes!

Syl

ik heb weer even lekker de tijd genomen om je verhalen te lezen en je foto's te bekoekeloeren!
Echt heel gaaf om te zien hoe je daar leeft. En ik ben natuurlijk heel erg benieuwd naar de rest! Ik vind de rok leuk staan trouwens! Misschien kan je die voortaan aan doen in de keuken als je weer terug bent. Weer eens wat anders dan die saaie sloof!
Vind t echt supah toll om te lezen hoe meeleeft met de inwoners en dat je al een beetje gewend bent aan de levenswijze. I'm so proud!
Misschien kan je de mensen leren om te zeggen: Dit gaat echt te fur! En leer ze meteen een paar coole moves in ruil voor een paar dansjes!

En natuurlijk ben ik heel blij om te lezen dat je niet verkracht bent, gelukkig kunnen die leeuwen hun pootjes thuis houden! Hopen dat die Erik dat ook kan. En anders stuur je hem gewoon even naar de koning van de jungle! Die weet vast wel raad met dat "goddelijke" lijf van hem!
Misschien kan je over een paar dagen vragen of ie soms aangekomen is.. Ik denk dat ie dan heel hard gaat huilen.

Over de soap van de rotonde trouwens.. ZO ERG IS HET HELEMAAL NIET!! Soms doe ik alleen domme dingen waar ik achteraf spijt van heb! Ik probeer te leren van mn fouten, maar dat is moeilijker dan dat het lijkt. Ik ben in ieder geval al trots dat ik de leeftijdsgrens omhoog gehaald heb! Vandaag is ie trouwens weer gedaald omdat Bas vond dat Marcel geknuffeld moest worden. Mn kin is daarbij gebroken op zn schouder, maar dat geeft niet!
Geld verdienen met een blog over mij zit er niet in denk ik. Een boek zou leuker zijn. En over een jaartje of 5 misschien een verfilming?

Ik hbe inderdaad al een aap. Jape the Ape en hij heeft een kontgat! Was em alleen even vergeten. Komt denk ik omdat hij niet schreeuwt midden in de nacht.

Milou en ik zijn er gister achtergekomen dat Bas om een heel andere reden in de smiezen houdt. Suus heeft em laatst namelijk een goede schoonmaak beurt op zn billen gegeven en hij wil dr gewoon nog even 6 weken voor zichzelf houden! Zn kont glimt als nooit te voren! Die zin klopt niet. T is de vermoeidheid denk ik. Ga maar eens slapen.

Heel veel plezier met de haaien donderdag! Ik duim voor je dat je bikinitopje niet los wanneer je tussen de haaien zwemt! Al is het natuurlijk wel stoer om te zeggen dat je een haai geflasht hebt. Is weer eens wat anders dan de tash mahal (schrijf je dat zo?) swaffelen!

Enjoy & take care!

Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!