Sar's Kenia Experience

Verzamelen bij de waterpomp.

Het was weer dikke herrie vannacht. De vogel, apen die op het dak aan het stoeien waren en in de bomen ritselden en om het af te maken nog twee geweerschoten. Ik denk dat die afkomstig waren van de bewakers, maar Joost mag weten waar ze op geschoten hebben.

Het merendeel van de vrijwilligers is sinds vanochtend weg. Een aantal beklimt momenteel Mount Kenya of Kilimanjaro. De rest inin Mwaluganje op de olifanten werksafari. Dat heb ik volgende maand.

We zijn vandaag weer aan de slag gegaan in Muhaka. ’s Ochtends heb ik met een paar meiden water gepompt en naar de Tree Nursery gesjouwd om de ‘bomen’ water te geven. We hadden hiervoor blijkbaar precies het waterhaaltijdstip uitgekozen, want alle dorpsvrouwen en kinderen kwamen water halen. Het was echt lachen, want Sally en Kat probeerden een jerrycan met 20 liter water op hun hoofd te dragen. Dat ging natuurlijk lekker stuntelig, wat de dorpsvrouwen erg vermakelijk. Deze vrouwen lopen vervolgens gewoon weg met zo’n emmer, zonder ook maar een hand te gebruiken. Het is echt superknap!

’s Middags hebben we cement in de lijnen van het volleybaldveld gestort. Morgen gaan we daar mee verder, dus hopelijk krijgen we het dan af.