Sar's Kenia Experience

Valentine-rave!

Valentijnsdag it is! Ik kan mijn geheime liefde die eigenlijk niet zo heel erg geheim is vandaag helaas geen roze pakketten vol chocola en zoetsappige kaarten en sterk geurende zeepjes sturen. Dat zal vast de reden zijn dat die bus vanochtend niet gekomen is. Tsss.

Ik ga er vanuit dat Suus namens mij sterk wordt verwend door jullie allemaal. Tip: ze vindt Cote d'Or Bon Bon Bloc, de versie Puur Praliné, erg lekker. Ik trouwens ook. (Dit is een hint.)

Ik heb inmiddels op miraculeuze wijze toch weer wat verhalen online gekregen. Ik heb gelachen om jullie reacties en mijn uiterste best gedaan om te reageren op deze reacties. Voor de duidelijkheid: er komen waarschijnlijk geen foto's online, gedurende mijn verblijf in Kenia. Ik maak wel aardig wat foto's, maar het internet is echt sloom en ik heb al diverse gaten in de lucht gesprongen vanwege het feit dat ik mijn verhalen online krijg. Ik wi hier graag mee doorgaan, want ze vallen blijkbaar in de smaak, maar de foto's moeten helaas wachten tot thuis. Maar dan is er in ieder geval weer iets om naar uit te kijken!

Ik ga zo weer lekker naar het strand en morgen natuurlijk ook. Weekend is strandtijd, maar voor mij voornamelijk internet. Ik probeer ook zoveel mogelijk in de schaduw te blijven want die verbranding op mijn rug en schouders is echt niet leuk meer. En je zweet hier al krokodillentranen (dat woord past echt niet bij deze situatie, I know) als je helemaal niets doet. Ik denk dat het elke dag rond de 40 graden is. Ik heb trouwens vanochtend een beetje mijn broek gewassen, want er zat allemaal papier maché-shizzle op. Toen kwam Sam er weer aan en zei ‘Goedemorgen, hoe gaat het?' tegen mij, wat erg grappig klonk. Ik zei vervolgens dat het goed ging, en vroeg hoe het met hem ging, waarop het antwoord natuurlijk ‘goed' was. (Ik denk dat hij geen andere antwoorden in zijn vocabulaire heeft.) Ik was alleen zo into Nederlands praten opeens, dat ik hem vroeg of ik mijn handdoek kon wassen maar daar verstond hij natuurlijk geen zak van. Wh00ps.

Vanavond gaan we naar een Valentijnsparty in de Forty Thieves. Dat is die bar aan het strand. Het schijnt een rave te zijn, dus ik denk dat het hardcore wordt. Iedereen is al de hele dag aan het inventariseren wie er allemaal wel en niet gaan drinken, wat echt het gesprek van de dag is. Stelletje gekken. Sommige mensen hebben een paar dagen in het ziekenhuis gelegen nadat ze hadden gedronken en vervolgens waren uitgedroogd. Die blijven dus lekker stug doorgaan. Dat is echt niet slim met die hitte hier, dus geen Tuskers voor mij. Morgen hebben we een barbeque op het strand als het goed is. Volgende week ga ik werken rond ons hoofdkamp, Camp Muhaka, waarover ik in het weekend hopelijk weer wat verhalen kan vertellen.

Ik wens iedereen een fijne Valentijnsdag en hoop dat niemand blauwtjes, groentjes of andere kleuren loopt bij zijn/haar geheime liefde. Hakuna Matata!

Reacties

Reacties

anneke

Mooie verhalen Sandrine!! Zo te lezen let je goed op jezelf, wat eten en drinken betreft. Alleen maar goed. Jij leeft wel in een totaal andere wereld hé? Is de cultuurshock niet te groot voor je? Ik ben benieuwd naar de foto's. Leuk ook dat je allerlei klussen te doen krijgt, van zagen tot aapjes voeren, van rubber ophalen tot papier machéwerk maken. Jij zult je niet gauw vervelen!!!! Die piep in de nacht, daar ga je echt aan wennen hoor! Anders willen watjes in je oren ook wel helpen!
Ik ben druk met schuren en schilderen van de gang; ook leuk om te doen.
Ik blijf je volgen hoor!! Prettig weekend en wat valentijn betreft; ik heb ook nog geen chocola gekregen hoor!!
Dikke knuffels, Anneke

Linda

Hee Pien!
Zat even te kijken hoelaat Blijdorp morgen open is, maar dit is veel leuker!! Blijf vooral lekker drinken (cola/water) en koekjes eten!!
Maak mooie foto's (ook van je bulten en schrijf even op vanaf wanneer je ze hebt en wanneer ze weer weggaan)!! Ik kom zeker op de "kijk-maar-waar-ik-ben-geweest-en-wat-ik-allemaal-heb-gezien-en-gehad-foto-avond/middag/ochtend!!
liefs: Fan NICHT
(ik heb kaartje gekregen, ook geen chocola)

René de vakantieoom

Hoi Sandrine,

Voor het eerst op je site. Ik heb de rust: Francine ligt ziek op bed en de anderen zijn naar de musical Joseph. Al je verhalen gelezen. Leuk en indrukwekkend om mee te maken. Geniet er met volle teugen van, want voordat je het weet zijn de twee maanden voorbij. Gisteren met je vader naar de voorlichtingsavond van de Paaswandeltocht (niet godsdienstig hoor!) geweest. Je vader was zo onder de indruk, dat hij meteen heeft ingeschreven. Je moet dan wel de rugzak heel mee terugnemen, want je vader moet de drie persoonstent dragen! Veel plezier verder.

Syl

Ik heb weer heerlijk gelezen muts! Beetje jammer alleen dat je geen aap voor me meeneemt. Nu koop ik ook geen chocolade reep voor je. Of wel, maar geen Cote d'Or.. EXPRES! Omdat je die lekker vind.
Ik moet je nog een hele hoop vertellen, maar dat kan allemaal niet hier.. Ik kan je wel een tipje van de sluier oplichten natuurlijk..
- Ik heb een domme domme HELE domme blunder gemaakt sochtends vroeg om half 7.
- We hebben William geziekt (A)

En dat was t eigenlijk.. Wat ik wel hier neer kan zetten is dat Marcel een tongpiercing heeft sinds vanochtend en dat ik erg trots ben. Hij heeft alleen nog blauwe strepen op zn tong.

Mn valentijn ws uiteraard super. Honderden kaarten lagen er op de mat, maar ik werd wakker voor ik ze kon openen. Wel wilde Marcel mn valentijn zijn, maar dat is vreemd aangezien hij sinds vorige week mn broertje is.

Suus luisterd naar je om ook andere mensen te knuffelen in plaats van alleen jou, omdat dat natuurlijk gelukkig maakt, al kunnen we jou niet vervangen!

Ik denk ik hou je gewoon even op de hoogte!

Verder moet ik gewoon nog even kwijt dat je verhalen echt leuk zijn om te lezen. Ik hoor je sommige dingen ook gewoon zeggen, waardoor ik helemaal in een deuk lig..

Tot volgende week!

PS: IK WIL EEN AAAAAAAAAP!

Cedric

Leuke verhalen hoor, ik geloof dat jij nog vaker over internet beschikt daar in Afrika dan ik hier :P Have fun mate! x x

Naughty Niki

Yo Sartastisch!

Wat een leuke verhalen weer! Je moet echt een foto maken van die sweet sixteen types en dat ene megazeikwijf! Dan zal ik ook zeker aanwezig zijn bij de foto-dag.

Je begrijp dat voor mij nu alle kansen open liggen om Suus te versieren. Bedankt voor die tip over de chocola dan ook!

Heb je verder al iets van de Big Five gespot? Of blijft het tot nu toe bij de aids-apen en allerlei soorten giftige, vleesetende, bultenveroorzakende, moordlustige insecten?

En als laatste las ik hier in een commentaar dat je de schoenen van Joran had gevonden tijdens je flipflop-avontuur. Daar zit geld in Sar! Mocht je de volgende keer nog lichaamsdelen tegenkomen dan zou ik die vooral ook bewaren.

NWLY!

PS: was die valentijnsparty echt hardcore??? Romantisch ook..

Diny

Hoi Sandrine, wat leuk al die verhalen/verslagen van iedere dag. Erg lachwekkend ook! Je maakt daar heel wat mee, een totaal ander leven dan hier. Maar zo te horen ben je al aardig gewend en heb je er veel plezier in. Ik hoop dat je hongerprobleem is opgelost met die tussendoor-snacks.
Heb je die andere dure zonnecrème ook al gebruikt? Veel werkplezier weer voor de komende week en tot horens!
P.S. ik ben gisteren naar "jouw"kapper geweest en werd geheel onverwachts door Guido geknipt. Dus nu heb ik een totaal andere look.
Morgen nog mijn ogen dus als je weer terug bent herken je mij vast niet meer.

Doei Sandrine, blijf goed op jezelf letten, xxx mama

Kai

Wat verstandig zeg, dat je van de drank afblijft! is natuurlijk ook niet echt motiverend als d emensen om je heen uitdrogen na een paar glaasjes.

Jammer dat de foto´s pas naderhand kunnen. Ik vind heel moeilijk ome voor te stellen hoe je daar nou zit in een of ander snikheet internetcafe. (zo stel ik het me in ieder geval voor)

En hoe jullie groep is.

Blijf in ieder geval schrijven, dan reizen en beleven wij een beetje mee.

liefs,
Kai

Milou

Luister astemblieft niet naar Syl, want ze heeft al een aap.

Voor alle ins en outs over haar blunder kun je natuurlijk ook bij mij terecht.

Ik geniet van je verhalen. Misschien is het wat om een opleiding in journalistiek te doen... ;)

Liefs,

Milou (Rotonde = duidelijkheid...je kent ZOVEEL mensen...)

Cecile

Geweldige verhalen, ga zo door,het is net alsof we er zelf zijn. doe voorzichtig en geniet.
knuffel Cecile Jelle en Femke

Nikki

Hee Sendrieeen wat een heerlijke verhalen..
wat een hel zeg dat het zo warm is bij jou.. en wij zitten hier maar in de kou, neem je wat zon mee terug;)
ik zit alweer met smart te wachten op je volgende verhaal denk dat er nog wel een paar zijn.
nou meis veel plezier en maak er een mooie tijd van!
Groetjes,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!