Sar's Kenia Experience

'Oooooh myyyy gaaaaawd! This material is sooo beautiful!'

Laatste dag bij Colobus Trust vandaag! Op vrijdag werken we maar een halve dag, dus veel hebben we niet gedaan. Ik heb een hok schoongemaakt met een paar anderen. Er moesten ook takken van bomen in, en die mocht ik eraf hakken met een of ander supersize mes. Echt vet! Maar wel moeilijk om steeds op dezelfde plek te hakken. Ook heb ik vandaag een babyaapje gevoed! Dat was echt zooo leuk! Superklein (zo groot als mijn hand) en megaschattig. (Mijn oprechte excuses voor het oh-my-god-gehalte van voorgaande zinnen.) Met een spuit moest ik langzaam melk in zijn mondje spuiten terwijl hij op mijn schoot zat, in een doek gewikkeld. Echt gaaf om een keer mee te maken.

Na het werk gingen we met de bus naar het kamp waar we lekkere pasta hebben gegeten. Daarna gingen we op weg naar de bank, winkeld e.d. Ik heb mijn ansichtkaarten en postzegels inmiddels binnen, evenals mijn eerste souvenir. (Er zijn hier trouwens echt heel veel kaarten met dieren erop die aan het paren zijn. Zo naughty.) Mijn souvenir is maar een lap stof, maar leuk om te hebben. Je ziet hier heel veel van die lappen, die mensen gebruiken voor kleding. De meiden uit mijn kamp kopen om de haverklap van dit ‘material' om er zogenaamd thuis iets van te maken. Ik heb een rood/oranje lap met zebra's erop gekocht. Vond ik gewoon mooi en leuk voor mijn kamer ofzo. Voor de rest is alles voornamelijk met patronen, dus als iemand lappen stof wil: roep maar en ik neem het voor je mee! Kost een paar euro voor, ik gok 2 bij 1 meter. Of misschien we groter, weet ik veel.

Ik ging trouwens afdingen op die markt. Ik zei dat ik maar 200 shilling had (not) maar hij wilde er uiteindelijk nog 250 voor hebben. Ik wist echt niet wat ik moest doen: ik had het wel, maar als ik het gaf zou hij weten dat ik daarvoor had gelogen. Ik hield maar voet bij stuk, met als resultaat dat ik volgende week 50 shilling bij hem moet brengen. Zal ik dat doen? Ik heb de lap immers al. :P

Wel een goed voorbeeld van de verkoopwijze hier en hoe ik daar dus niet mee om kan gaan. In de supermarkt werd ik heel blij toen ik erachter kwam dat 500 ml cola maar 26 shilling kost. (Dat is 30 cent ofzo?) Ik heb gelijk maar een paar flesjes meegenomen. Ik heb ook van die volkoren crackers gekocht die mijn tussentijdse honger op een gezonde wijze moeten gaan stillen.

Vanavond is het Shithead-tijd en ga ik van mijn cola genieten. Daarna vroeg slapen, want morgen worden natuurlijk al mijn Valentijnscadeau's gebracht met de bus. Ik moet natuurlijk wel fit genoeg zijn om deze uit te pakken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!