Sar's Kenia Experience

Flipflopheaven

Aaaaaaah, vandaag is de slechtste dag. We gingen het strand ‘schoonmaken'; oftewel met vuilniszakken door het zand struinen om rommel op te rapen. Geen beginnen aan: de mensen gooien hier alllllllllllllles op de grond! Als je door het dorp rijdt zie je ook echt overal afval, afval, en nog eens afval. Ik denk dat het woord ‘prullenbak' niet voorkomt in het Swahili.

Maar goed, ik was van de afdeling rubber dus ik moest slippers oprapen. Eerst dacht ik dat er vast niet zovee slippers op het strand zouden liggen, dus dat ik in mijn handjes mocht knijpen met deze rubbertaak. Helaas: er liggen heel veel slippers op het strand. Ik heb twee vuilniszakken vol slippers en schoenen gevonden. Nouja, die heb ik dus zelf volgemaakt hè. Allemaal rondzwervend, dus niet van badgasten gejat! Ik heb in totaal maar één paar gevonden. Toen vond ik een schoen en lag de andere 100 meter verderop.

Op een gegeven moment kwamen we op een plek waar wel 30 losse slippers lagen op 5 vierkante meter. Flipflop-heaven dus. Hier heb ik me dus even lekker uitgeleefd met mijn vuilniszak.

Het erge van deze dag was niet per se het werk, maar de beachboys en de enorrrrrrme verbranding op mijn rug die ik er aan overgehouden heb. En dat na twee keer smeren met mijn ‘één-keer-per-dag-smeren-en-je-verbrandt-niet-supersonische-zonnebrandcrème'.

Daarnaast heb ik nog een of andere gare plek met uitslag op mijn arm. Waarschijnlijk van een plant tijdens het junglekruipen. Drie bulten (ik vermoed, maar hoop geen muggenbulten) besluiten mijn kwalenlijstje.

De tocht vanaf het weeshuis was een groot feest vandaag. De kinderen mochten meerijden met onze bus, dus die zat stampvol. Ze vonden het geweldig en zongen liedjes, zelfs ‘ We wish you a Merry Christmas'! Dat was echt leuk.

Vanavond gaan we misschien weer naar het strand, dus dan kan ik weer genieten van een colaatje. (Ik drink niets anders dan water.)

Reacties

Reacties

Syl

"Ik heb in totaal maar één paar gevonden. Toen vond ik een schoen en lag de andere 100 meter verderop.
"

Waren het niet de schoenen van Joran v/d Sloot die hij kwijt was..
Sorry maar dat was t eerste wat in me opkwam!

Nu ga ik weer lekker verder lezen. I love your story's!

Dikke kus

Cedric

Flipflops? Die dingen heten ' thongs' volgens de Aussies haha. Ik kan ze niet meer dragen wegens deze temperaturen hier..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!