Sar's Kenia Experience

Olifantenpizza's

Ik heb slecht geslapen dus ik voel me zwak en duizelig. Na 4 toastjes jam en een fles water gingen we weer op weg naar ons apenwerk. Vandaag stond ‘desnaring' op het programma. We moesten dus in de jungle ‘snares' weghalen. Dit zijn een soort ijzerdraadjes met een lus, die als val dienen voor apen. Ik denk dat die door jagers zijn neergelegd. Leuk idee om ze weg te halen, maar ze zijn haast onmogelijk te zien! Stel je allerlei takken voor en zand, waartussen jij een bruin flinterdun ijzerdraadje moet vinden. We kropen letterlijk op onze knieën over de grond terwijl er takken in ons gezicht sloegen. Best grappig op zich, maar wel heel warm. (Het was in de brandende zon.) Gelukkig had ons groepje een begeleider met hele goede ogen, waardoor wij uiteindelijk 24 snares losgehaald hebben. Het is mij nog steeds een raadsel hoe hij die dingen zag. Soms wees hij er eentje aan en zag ik hem nog niet hangen! Toen we deze ativiteit 2 uur lang hadden volgehouden, gingen we nog even apen kijken en daarna naar de supermarkt. Ik heb een of ander voordeelpak mariakaakjes ingeslagen dus nu kan ik tussendoor ook wat snacken.

Op de terugweg haalden we ook de groep op die deze week bij het weeshuis werkt. Dat is altijd erg leuk. Er gaat namelijk een hele hobbelige rit (met insectennekken) aan vooraf en als we er zijn komen alle kinderen naar de bus rennen. De vrijwilligers die er vervolgens aankomen zien er zo mogelijk nog smeriger en nog bezweter uit dan wij al waren. Dat heb ik dus nog in het vooruitzicht.

Vanavond gaan we uit eten, want een jongen uit de groep, genaamd Dan, is jarig. Ik zit nu te wachten tot ik kan douchen maar ik hoorde net dat het water weer op is. We'll see.

Yes, ik ben weer schoon. We zijn uit eten gegaan bij een restaurant aan het strand. Bijna iedereen nam pizza, waarbij je uit small, medium of large kon kiezen. (De large-versie kostte hooguit 8 euro.) Er waren natuurlijk weer mannen die een large bestelden, en dat is waarschijnlijk de laatste keer dat ze dat doen. De pizza's waren namelijk echt mammoetformaat, serieus. Nog breder dan de jongens zelf! Het was echt grappig, vooral omdat ik zef al moeite had met mijn medium. (Die twee keer in de large-versie past.)

De taxirit naar en van het restaurant was ook een belevenis. Die chauffeurs hier crossen echt met 120 km/uur door de straten (waar ook gewoon mensen langs de kant lopen, je weet wel, met van die waterflessen op hun hoofd) en remmen pas op het allerlaatste moment. Echt raar trouwens: ze rijden allemaal standaard met groot licht aan. Ze doen hem wel uit als er een tegenligger aankomt, maar dat is zo ongeveer pas als we die al drie keer voorbij zijn. Het komt er dus op neer dat je continu in vette lampen kijkt. Echt niet grappig. Verder heb ik nog op de pooltafel gespeeld, maar ik kan het nog steeds voor geen meter.

Reacties

Reacties

Luc

Woooooooooooooow wat een lange verhalen heb je allemaal geschreven ik kan het amper nog bijhouden, maar wel heel vet allemaal:) en hoe ziet de douche er dan eigenlijk uit? of gooi je gewoon een emmer water over je heen hahahahaha

HELE DIKKE KUS

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!