Sar's Kenia Experience

Diani Beach Town

Oké, het bed is toch iets minder normaal dan gedacht, aangezien het matras hooguit 3 centimeter dik is en het bed enorm kraakt als je beweegt. Maar het maakte allemaal niet uit, want ik was erg moe dus heb alsnog goed geslapen. Er is trouwens echt veel lawaai 's nachts. De apen gaan met elkaar vechten (en dat kan natuurlijk niet zonder er keihard bij te krijsen) en er is een of andere gekke vogel die heel irritant hoog eentonig piept. Eerst dacht iedereen dat er een mobiele telefoon afging, maar het bleek die vogel dus te zijn. Er lopen trouwens ook elke nacht twee bewakers met dikke geweren het kamp te bewaken. Ik snap niet helemaal waar we tegen beschermd moeten worden, maar goed.

We zijn vandaag een beetje rond alle winkels en dergelijke gegaan, om te kijken waar we allemaal terecht kunnen. Ik heb gelijk maar geld gepind (wel 10.000 shilling! (wat eigenlijk maar 100 euro is.)) en een Keniaanse SIM-kaart gekocht. Dat schijnt toch wel een heel stuk goedkoper te zijn. Ik weet in ieder geval dat het smsen naar Nederland maar 10 eurocent kost. Het bellen weet ik nog niet, maar telefoonkaarten zijn geloof ik niet echt een optie aangezien hier niet veel openbare telefoons zijn.

Vandaag heb ik dus ook voor het eerst het strand gezien: wit zand en blauw water. Het is echt supermooi! Ik had trouwens nog helemaal niet verteld over de Lion King-bomen die ik al meteen heb gespot toen het vliegtuig in Nairobi landde. Die bomen, je weet wel welke ik bedoel, plus de palmbomen aan het strand maken het uitzicht hier een echte ansichtkaart. We zijn ook naar Aqualand geweest, wat een plek is waar vandaan je kunt duiken en dergelijke. Ik weet nog niet of ik dat ga doen.

Na de rondleiding door de stad zijn we naar het strand gegaan. We worden de hele tijd heen en weer gereden met de open bus, wat ik al een avontuur op zich vind. Echt relaxt is dat. We werden ook weer opgehaald van het strand om in het kamp te eten en 's avonds werden we weer teruggebracht om 'uit te gaan' aan het strand. Er zit hier namelijk een bar en dergelijke aan het strand, dus dat is wel leuk. Het eten en drinken is trouwens goed geregeld in het kamp. Er is onbeperkt drinkwater en we krijgen drie keer per dag een goed vullende maaltijd. Als ontbijt kun je toast met jam nemen of cereal en er ligt meestal nog iets warms bij zoals gebakken spek of witte bonen in tomatensaus. Ik snap niet dat die Engelsen dat naar binnen krijgen als ze net wakker zijn, dus ik hou het maar bij de broodjes jam. Als lunch en diner krijgen we warm eten en een stukje fruit. (Meestal watermeloen.) Bij het diner hebben we ook nog soep vooraf.

Toen we terugkwamen van het uitgaan was ik echt heel moe. Het is vermoeiend om je de hele dag te concentreren op de gesprekken van anderen en ook de hitte is vermoeiend. We moeten ook echt genoeg drinken, want de een na de ander wordt vanuit het kamp naar het ziekenhuis gebracht. Er liggen nu twee personen van onze groep in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen, dus ik drink nog maar even een halve fles water voordat ik ga slapen!

Sealed

Reacties

Reacties

Suus

Hey Sar,

Het klinkt al echt als een echt avontuur! Je moeder en ik vroegen ons al af wat of wie er naast je zou zitten in het vliegtuig en je droom is dus uitgekomen ;)

Het is wel even wennen om je maar zo weinig te kunnen spreken, maar gelukkig dat je überhaupt af en toe even wat kan laten horen.

En wat betreft die Engelsen, zeg gewoon maar elke keer 'innit' achter een zin. Nou voor Amerikanen weet je wel dat je veel 'like' moet gebruiken en voor de Australiërs moet je maar een boeiend gesprek over een bbq beginnen! Ik weet zeker dat het dan helemaal goed gaat komen.

Ben je er eigenlijk al achter gekomen of je iets bent vergeten mee te nemen (zoals die sexy koksschoenen?!). Ik heb namelijk wel een zakje met oordopjes voor je MP3 kunnen vinden op het bureau, dus hoplelijk horen die hier te blijven!

Nog heel veel plezier!

Dikke kus,
Suus

Mie-shell

Je blog leest als een spannend boek! Ik krijg echt kriebels in de onderbuik en reiskoorts enzo..... :-P
Hoop dat je veel mooie plaatjes schiet met je Sony Alpha 100 (?)!

Sandrine

Niet de Sony, ik heb een kleine camera mee. Ben ik heel blij mee want ie neem ik echt elke dag mee, terwijl ik de Sony waarschijnlijk een aantal keren in het kamp gelaten zou hebben.
En ik ben tot nu toe blij met alles wat ik wel en niet heb ingepakt!

Sandrine

Ze zeggen trouwens inderdad de hele tijd 'like'. Maar wat me nog meer opvalt is dat ze heeeeeeel overdreeeeeeeven enthousiaaaaaaaast praten. Het maakt mij allemaal niet uit, maar wel als ze dat doen in de slaapkamer als ze zogenaamd naar bed gaan en vervolgens keihard zitten lachen, gieren en brullen en daardoor onder andere mij wakker houden.

Ok, dat was het enige geklaag wat ik even kwijt moest. :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!